Ke lombok ke Kita (Pink Beach & Sengigi)

✎dya nasir |⊙Wednesday, July 13, 2016| ☑
sambungan dari hari pertama..

23 April 2016 (Hari Kedua)

PAGI

• Aktiviti kedua kitaorang ke Pink Beach.. salah satu tempat kitaorang nak pergi..hehe..
  • dalam pukul 9, Mas supa (Supir) ambil kitaorang di hotel. so masa perjalanan dari mataram ke Tanjung Luar lebih kurang 2jam.. memang sempat tidurlah dalam kereta..hehe..
  • untuk ke Pink Beach perlu menaiki boat dari tanjung luar..
  • untuk aktiviti hari tersebut kitaorang ke pink beach, gili pasir dan area sekitar tu. masa otw ke tempat ni sempatlah tengok tempat tiram.. hehe
PINK BEACH

-Pink Beach-

pemandangan di Pink Beach ni sangat cantik. masa mula-mula sampai kat tempat ni, dalam hati terhenti-henti sebut subhanallah.. series cantik sangat. korang boleh lihat pasir kat situ warna pink.. hehe.. selalu asyik tengok pasir putih tepi pantai kan, but this time pink color okay..hehe. sebenarnya ada lagi satu tempat yang nama pink beach tapi tempat tu kat flores.. (wishlist ke sana..hehe..) macam biasa lah lebih seratus gambar untuk tempat ni je..ehehe.. nasib baik ada masa supa (Supir)yang jadi photographer kitaorang..hehe.. so if korang yang solo tu ke berdua ke boleh je minta tolong dorang ambilkan gambar.. no badlah gambar yang dorang tangkap.. hehe..

kitaorang lunch kat situ.. dibawah pondok ditemani angin laut..haha.. memang terbaiklah lunch untuk hari tu.. memang feel tepi pantai sangat okay.. selalu kalau pergi snorkelling yang dapat free lunch dorang bagi nasi bungkus but trip kali ini kitaorang makan ikan bakar, sotong bakar.. memang terbaik..hehe..

GILI PASIR

-Gili Pasir-

lepas lunch tu kitaorang ke gili pasir.. tapi masa kitoarang sampai tu air tak surut lagi..so memang agak terhad jugaklah tapi memang bestlah bergambar, tak ada berebut dengan orang lain. nak terlompak ke, baring ke tak ada orang nak kacau okay.. tempat ni dipanggil gili pasir sebabnya bila air surut, akan jadi seperti pulau. bila petang memang ramai akan bergambar kat sini.

SNORKELLING (GILI PETELU) (sebenarnya lupa nama tempat tu..haha)

kalau korang nak snorkelling, better korang snorkelling pagi..jangan jadi macam kitaorang..haha.. petang-petang baru nak snorkelling..hehe.. (Sibuk sangat bergambar) . first time, aku tengok tapak sulaiman warna biru.. macam biasalah..aku memang teruja kalau bab-bab ni.. hehe.. tapi sedih gambar kat sini tak banyak.. (nangis dalam hati)

-Gili Petelu-

yang paling tersentuh hati aku masa dalam boat dan kat tengah laut, kita boleh dengar azan.. memang lombok tempat seribu masjid. kat mana-mana ada masjid..even kat tengah laut pun boleh dengar azan..

PETANG

happy belated birthday to us..heee

sampai ke tanjung luar, kitaorang terus gerak ke Sengigi.. untuk hari kedua ni kitaorang stay kat Central Inn, Senggigi. actually tempat ni memang ramai orang malaysia yang stay kat sini. bilik dia okaylah. ada swimming pool kat luar.. hehe. Malam tu mas adi ambil kitaorang bertiga kat hotel. untuk makan malam di senggigi ni, kitaorang dinner di Joje Senggigi..(aku lupa nama penuh tempat tu..haha..)

malam tu my bestfriend, amoi buat suprise untuk kitaorang berdua.. tapi mas adi tak reti lansung nak cover..haha.. thanks amoi sudi celebrate even birthday aku dah lepas.. actually amoi buat suprise untuk kitaorang dua, aku dan azam. mula-mula aku ingatkan celebrate birthday azam sebab tarikh pergi lombok tu memang tarikh birthday si azam ni..hehe.. lepas celebrate tu, kitaorang gabung dengan group lain.. group dari malaysia juga. sempat jugalah berborak..hehe. masa otw balik hotel, mas adi bawa kitaorang pusing-pusing area senggigi.. tapi terkilan tak dapat makan jagung bakar.. huhu..

-Pink Beach-

-Pink Beach (mas supa yg baju merah tu)-

with my bff..

-Otw ke Pink Beach-

-Gili Pasir -

GILI PASIR

bersambung......

Dah baca jangan lupa komen ye..