Pulau pangkor part 2

✎dya nasir |⊙Wednesday, February 15, 2012| ☑
sambungan dari entry yang ini

hari kedua- breakfast untuk hari kedua dan ketiga menu yang sama..huhu.. pukul 10 kitaorang gerak untuk memulakan aktiviti kitaorang pada hari itu.. aktiviti pertama kitaorang, mestilah naik banana boat..kitaorang terpaksa berpecah jadi dua group. group pertama 4 orang dan group kedua 5 orang.. macam-macam gelagat masa main banana boat ni.. ada yang pernah naik, ada yang tak.. aku mesti lah pernah main banana boat..yang kelakar nye dua kali naik banana boat, si syah jatuh kat della.. dorang boleh gaduh kat dalam air tu..

Lepas main je banana boat, kita naik air head plak.. serius, best giler.. tapi tak laju lah dye bawak.haha.. aku main dua kali..haha..seronok giler.. sebelum naik air head ni, kita terpaksa lah berpecah jadi tiga group. group yang ketiga dua orang je, yan ngn bf dia, pian..si syah plak takut nak naik..
masa group pertama naik, air head tu tak gerak pun.. dorang terpaksa lah tukar bot.. masa tengah tukar boat tu ntah macam mana membe2 aku ni boleh tergolek kt dalam air..haha.. airhead tu terbalik.. dorang sendiri terkejut ntah mcm mne air tu boleh terbalik..
aku naik ok je.. tapi tak laju lah dia bawak.. kitaorang boleh tergelak naik air head tu.. bila abg tu tanye sape yang naik lagi dan free, aku, yan ,ngan syah terus setuju.. masa ni memang kelakar gila.. aku tak sangka lah si syah ni memang takut naik air head ni..menyumpah2 dia naik benda tu ngn kitaorang..haha.. 
masa tengah naik tu, aku suruh abang tu bawa laju lagi, si syah dah marah-marah.. takut..haha.. si yan plak suruh pusing lagi laju lagi, tapi si syah marah kitaorang..haha. nasib ko lah syah naik ngn kitaorang yang tahu takut ni..haha
snokelling pukul 3..bayangkan dari pukul 11 nak tunggu pukul tiga..macam mana muka aku tak gelap.. berkilat je muka aku.. nasib baik kat situ kitaorang je tak ada orang lain..memang tenang je..hilang tension aku..disebabkan tak tahu nak buat apa, kitaorang mula korek pasir nak tanam si edly..
lepas penat bergambar kitaorang main teng-teng plak..last main permainan ni masa sekolah rendah.. tak sangka macam-macam cara ada..bayangkan kitaorang main kat pasir.. tergolek-tergolek aku main permainan ni..dan macam nangka busuk asyik jatuh je..serius susah gila.. 

disebabkan semua tak larat nak lompat, kita terus makan tengah hari.. memang kebulur lah masa tu.. dengan tangan mengigil lagi..time makan semua senyap termasuk aku.. dorang siap perli aku ngn della lagi, bila makan terus senyap.. mana tak nye, kitaorang dua orang ni mulut bising.. 
lepas makan kitaorang tak tahu nak buat apa.. syah,yan ngn bf dia pergi jalan-jalan kat tempat tu.. aku ngan della, kononnya nk ikut dorang.tapi kitaorang ni sengal jugak, dah tahu panas tapi tak bawa selipar.. kitaorang jalan separuh je pastu berhenti pergi kejar ketam
disebabkan tempat kitaorang kejar ketam tu panas sangat, kitaorang terus pergi tempat kitaorang main teng-teng.. kita baring kat situ..si della ngn edly boleh kejar ketam.. 
dalam pukul 2, kitaorang pergi mandi laut.. masa tengah mandi laut, si edly kena kepit ngn ketam.. bila aku dengar je aku terus ketawa..tu lah main lagi ngn ketam kan dah kena kepit..haha
dalam kul 3, kitaorang pergi snokeling.sampai situ, kitaorang terkejut sebab ramai sangat orang.. kopem tak nampak ikan.. masa snokeling, kaki aku luka-luka.. masa tak tengok luka tu tak rasa sakit tapi bila dah tengok masa tu lah rasa pedih..
disebabkan bahagian depan tu ramai orang, kitaorang terus tak ada mood..pastu si yan ajak snokeling kat belakang.. kat situ memang tak ramai.. apa lagi kitaorang terus snokeling kat situ.. cantik sangat ikan-ikan tu.. 
malam tu, kitaorang bbq.. aku tak berapa suka sangat makanan malam tu..tak berapa sedap..sedap lagi masa hari pertama..sedap giler.. disebabkan aku dan della yan ngn eira karoke jugak..haha.. nampak sangat yan gemuruh masa nyanyi tu.. tapi eira pergh terbaik lah.. 

masa dorang tengah nyanyi tu, orang-orang yang lalu kat situ terus berhenti..dengar dia nyanyi..lepas je dorang karoke, kitaorang terus lepak pantai bergambar. masa tu, aku memang tak larat.. penat sangat.. pukul 11 je aku terus balik bilik nak tidur..

17 comments:

  1. banana boat,air laut yang biru,makanan laut yang sedap2...wahhh...i loveeee!

    ReplyDelete
  2. Anty pun nak pegi lah pulau pangkor kan?
    Seronok tengok Dya berholiday

    ReplyDelete
  3. Seronokner dengar.. Da lame tak main laut..Uhuhuhu~

    Do visit us at :
    RAFHANAH BLOGSHOP

    ReplyDelete
  4. macam2 xtvt... bestnye...
    lama dah tak main lompat2 tu (permainan yg dilukis atas pasir tu... hehehe tak ingat apa nama mainan ni)...

    ReplyDelete
  5. slama idop kt dunia ni xpnah lg naik banana boat...

    ReplyDelete
  6. as salam..
    dya!! wah!!

    seronoknya

    T___t

    IKAN~ IKAn
    erk
    kjap lagi komen

    ReplyDelete
  7. bestnya jalan2x kat tepi pantai
    dapat naik banana boat,
    aku sampi sekarang tak dapat naik2x..haha
    haha. x mampu,
    mandi air free sudah. laut.~~
    ALL da best MUET nnti
    Doakan aku sekali ea.
    :[]

    ReplyDelete
  8. waaa...sedap suara...lemak merdu gituuuu...

    ReplyDelete
  9. wah awak pergi tak ajak saya pun.
    ni yang sedih ni. sob. sob

    ReplyDelete
  10. wah bestnya naik banana boat...nak naik gak...

    sedap lagu yg di nyanyi tue yek..(^_^)...patutlah suka berkarok...suara boleh tahan...

    akak..ada award tuk dya, kalo sudi ambiklah d blog akak yek...

    ReplyDelete
  11. as salam..
    erk. datang lagi

    6__9

    pakcik tak pernah baik bot pisang dengan kepala angin??

    :p

    wah..seronoknya buat aktiviti bersama
    kawan2 ;)

    pakcik belum berpeluang buat beberapa tahun ni. apa boleh buat. masing2 jauh antara satu sama lain. kalau nak gath pun, raya pun belum tentu. pula tu, ada yang dah berkeluarga

    ^^,
    terasa diri makin tua. erk..
    apa boleh buat. pakcik dah hampir umur 30-an

    cuma doa yang mengeratkan ukhwah antara kami. laman sosial macam fb ni..tak rasa sangat pun..huhu

    ReplyDelete
  12. hehe..
    ikan kaloi tu, letak dalam kolam ikan la dik

    ;)

    pakcik ada akuarium saiz 9 kaki kat ruang tamu. pun boleh letak kaloi. tapi tu la..nak letak nanti dia libas landskap dalam tu

    6__9


    letak dalam kolam je la ;)
    dya kat mana ni? ikan mana nak ambil? huhu

    ReplyDelete
  13. ops...kalo rajin ikut yek..
    akak tag dya..

    http://merpatipurple-kis.blogspot.com/2012/02/luna-shoppes-giveaway.html

    http://merpatipurple-kis.blogspot.com/2012/02/february-2012-giveaway-my-30th-birthday.html

    ReplyDelete
  14. permainan tuh nama ting2 an , hehehe ~

    ReplyDelete
  15. percaya tak nur xpernah naik banana bot tu..hehehe..belum ade keberanian..

    cik nur xpandai berenang..hikhikhik..

    ReplyDelete

Dah baca jangan lupa komen ye..
Satu pun jadi lah..😀

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page